Klachtenregeling Centrum Holistische Conflicthantering
Bekijk hier de klachtenregeling van Centrum holistische conflicthantering.
Waarom een klachtenregeling?
Centrum holistische conflicthantering staat garant voor het leveren van kwalitatief uitstekende trainingen, adviezen en mediation-, en coachingstrajecten. Toch kan er soms een situatie ontstaan waarbij de klant deze kwaliteit onvoldoende acht en hierover een klacht wil indienen. Hiervoor is een klachtenregeling van kracht. Deze regeling stelt klanten van Centrum holistische conflicthantering in staat om klachten over de kwaliteit van de dienstverlening aan de orde te stellen. Naast een signaal- en verbeterfunctie heeft de klachtenregeling tot doel om de klacht in samenspraak met klager naar tevredenheid af te handelen en indien mogelijk tot een oplossing te komen. Bij binnenkomst van een klachten notificatie wordt de ontvangst daarvan binnen 3 werkdagen bevestigd en wordt de klager op de hoogte gesteld van de verdere procedure.
Bemiddeling
In eerste instantie zal een medewerker van Centrum holistische conflicthantering binnen 14 dagen contact opnemen met klager om over de klacht van gedachten te wisselen om te proberen daarvoor een oplossing te bewerkstelligen. Als een directe oplossing niet mogelijk is, wordt via bemiddeling geprobeerd het probleem op te lossen met degene tegen wie de klacht gericht is. De bemiddeling wordt geleid door een collega die niet bij de uitvoering van de opdracht betrokken is. Deze past hoor en wederhoor toe, tracht een oplossing te bereiken, waarmee beide partijen zich kunnen verenigen en geeft een advies over hoe de klacht opgelost zou kunnen worden. Klager wordt hiervan binnen 14 dagen na de bemiddelingspoging op de hoogte gebracht. Mocht er langere tijd nodig zijn, dan ontvangt u binnen 14 dagen bericht met een reactietermijn.
Is de klager opnieuw niet akkoord, dan wordt binnen vier weken een door beide partijen geaccepteerde MfN-gecertificeerde mediator om bemiddeling gevraagd, Centrum holistische conflicthantering respecteert in alle gevallen de uitkomst van de mediation. Leidt de mediation niet tot een oplossing, dan kan de klager zich wenden tot een bevoegde rechter.
Openbaarheid van de klachtenregeling
Centrum holistische conflicthantering zorgt ervoor dat deze regeling voor haar opdrachtgevers en voor belanghebbenden ter inzage beschikbaar is.
Vertrouwelijkheid
Centrum holistische conflicthantering zal de klacht vertrouwelijk behandelen.
Bewaringstermijn
Het klachtdossier zal door Centrum holistische conflicthantering na de datum van definitieve afwikkeling van de klacht ten minste twee jaar worden bewaard.
Contactgegevens
Centrum holistische conflicthantering
T.a.v. de directie, Lieneke Witloks en/of Mariëlle van der Giessen
info@centrumconflicthantering.nl
06-15143455